Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności – Roman NiżyńskiZobowiązujemy się zapewnić dostępność naszej strony internetowej zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.pinb.wroclaw.pl
Data publikacji strony internetowej: 2 maja 2011 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 czerwca 2017 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Występujące niezgodności to:
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo (pliki pdf, jpeg)
Oświadczenie zaktualizowaliśmy: 31 marca 2023 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie przeprowadzonej samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Anną Leszczyną, adres poczty elektronicznej pinb@um.wroc.pl. W tytule wiadomości prosimy wskaż „dostępność cyfrowa”.Tą samą drogą możesz składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Kontaktować możesz się także dzwoniąc na numer telefonu (71) 799 68 06 lub (71) 799 68 00.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Możesz także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Twoje żądanie powinno zawierać podstawowe dane (imię i nazwisko), wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli zgłaszasz potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinieneś także określić dogodny dla Ciebie sposób przedstawienia tej informacji.
Powinniśmy zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym kiedy zrealizujemy żądanie.
Przedłużony termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie będzie możliwe, możemy zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy odmówimy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, możesz złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu tej procedury możesz także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nasza siedziba znajduje się w II-kondygnacyjnym budynku przy ul. Hubskiej 8-16, 50-502 Wrocław.Dla klientów przeznaczone są dwa wejścia do budynku: wejście od strony ulicy Hubskiej oraz wejście od strony parkingu oznaczone literą „A”. Drzwi wejściowe są przeszklone. Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących. Od wejścia „A” do Centrum Obsługi Mieszkańca prowadzi ścieżka fakturalna ułatwiająca poruszanie się osobom z dysfunkcjami wzroku.
Stanowisko Obsługi Klienta znajduje się w dużej sali na parterze, oznaczonej jako Centrum Obsługi Mieszkańca. W tym miejscu klient może złożyć podanie i inne dokumenty oraz uzyskać niezbędne informacje. W przypadku potrzeby spotkania w indywidualnej sprawie dostępne są także sale konferencyjne na I piętrze budynku, do których można dostać się za pomocą windy.
Korytarze i szerokości drzwi są dostosowane dla osób na wózkach. W budynku znajduje się winda dostępna dla osób na wózku, rodziców z wózkiem dziecięcym. Przyciski windy przywołujące oraz sterujące opisane są alfabetem brajla. Przycisk alarmowy oznaczony na żółto z wytłoczonym dzwonkiem. Winda zatrzymuje się na parterze, półpiętrze i piętrze.
Toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i pierwszym piętrze, w pobliżu klatki schodowej przy wejściu „A” i windy. W toaletach dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się system przywoławczy, umożliwiający wezwanie pomocy. W każdej z tych toalet jest przestrzeń manewrowa. Miska ustępowa umieszczona jest po prawej stronie od wejścia na niskiej wysokości i jest wyposażona w obustronne poręcze. Umywalka umieszczona jest po lewej stronie od wejścia na odpowiedniej wysokości, wyposażona jest w specjalną baterię dla osób z niepełnosprawnościami i uchylne lustro.
W budynku znajduje się punkt ładowania wózków elektrycznych, trzeba zgłosić się do portiera na parterze budynku, w celu podłączenia ładowarki.
Przed budynkiem wyznaczono cztery miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Znajdują się w odległości około dwudziestu metrów od wejścia „A” do budynku.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Zapewniamy dostęp do usług tłumacza PJM (Polskiego Języka Migowego), SJM (Systemu Językowo-Migowego). W celu zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia prosimy o kontakt na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, za pomocą e-mail: pinb@um.wroc.pl
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego – PINB dla m. Wrocławia