Praca w PINB - PINB

Praca w PINB

Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o służbie cywilnej z 21 listopada 2008 r.).
Prowadzimy nabór na stanowiska:
w toku Referent w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym Termin składania ofert: do 10 listopada 2024 r. Szczegóły ogłoszenia : Referent WIK – nabór
zakończony Referent w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym Termin składania ofert: do 4 października 2024 r. Szczegóły ogłoszenia: Referent WIK – nabór
zakończony Referent w Biurze Obsługi Klienta Termin składania ofert: do 17 września 2024 r. Szczegóły ogłoszenia: Referent Archiwum – nabór
zakończony Referent ds. inspekcyjno-kontrolnych Termin składania ofert: do 12 sierpnia 2024 r. Szczegóły ogłoszenia: Referent WIK – nabór
Nauczysz się i zdobędziesz u nas unikalne umiejętności stosowania przepisów Prawa budowlanego. Praktyczne umiejętności stosowania prawa w Twojej pracy zawodowej niewątpliwie powiększają kompetencje. Zdobyte w pracy wiadomości i umiejętności są poszukiwane przez innych pracodawców w obszarze budownictwa. Zaczynasz pracę pod nadzorem doświadczonych pracowników, dostajesz podpowiedzi, wzory, wskazówki, na kontrole jeździsz z bardziej doświadczonym pracownikiem. Dostęp do bazy danych Lex – bieżących i aktualnych przepisów. Masz klimatyzowane miejsce pracy, z pełnym nowoczesnym sprzętem. Pracę możesz rozpoczynać pomiędzy 6 a 9.00, pracujesz 8h. Urlop zaplanujesz kiedy chcesz. Jeśli chcesz inwestować w siebie jednocześnie zarabiając – składaj aplikacje. Nie zaczynasz od najniższej krajowej! Możesz podczas pracy zdobyć uprawnienia budowlane (kilkunastu pracowników uzyskało uprawnienia budowlane). Musisz mieć wykształcenie wyższe – budownictwo lub pokrewne i chcieć pracować. Jeśli czegoś nie umiesz – nauczysz się. Na pewno nie będziesz się nudził/a.
Zapraszamy do udziału w naborach!
Wyniki ostatnich naborów:
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 20 lipca 2024 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 3 września 2024 r. na stanowisko Referenta w Biurze Obsługi Klienta.
Wybrana kandydatka to Pani Barbara Szeja zamieszkała we Wrocławiu.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 17 września 2024 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Wybrana kandydatka to Pani Magda Pliszka zamieszkała we Wrocławiu.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 7 maja 2024 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 7 lutego 2024 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 18 listopada 2023 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 5 grudnia 2024 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Prawno-Administracyjnym.
Wybrany kandydat to Pan Sebastian Zdrenka, zamieszkały w Stanowicach.
Wyniki naboru
Zakończyliśmy nabór ogłoszony 26 września 2023 r. na stanowisko Referenta w Wydziale Inspekcyjno-Kontrolnym.
Wybrany kandydat to Pan Maciej Przybyła, zamieszkały we Wrocławiu.
Wyniki naboru

Przydatne informacje i najczęściej zadawane pytania

W jaki sposób składa się podanie?

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu, a także przez elektroniczną skrzynkę podawczą. Nie jest dopuszczalne telefoniczne wniesienie podania, nawet w sytuacji niecierpiącej zwłoki ze względu na ważny interes wnoszącego podanie. Podanie może być wniesione ustnie, jednakże w tym przypadku z czynności tej pracownik Inspektoratu sporządzi protokół, który powinien być podpisany przez wnoszącego podanie oraz przez pracownika.

Co powinno zawierać podanie?

W podaniu należy wskazać przynajmniej imię i nazwisko osoby, która wnosi podanie do Powiatowego Inspektora, jej adres oraz określić żądanie. Podania muszą również czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych (co do podania danych lub przedłożenia dodatkowych dokumentów, które powinny być dołączone przy wniesieniu podania).

Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: (1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej (2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru (3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania. W przypadku innych braków podania organ wzywa wnoszącego do jego uzupełnienia bądź sprecyzowania w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia podania bez rozpoznania.

Osoba wnosząca podanie może zażądać potwierdzenia wniesienia podania do Inspektoratu. W przypadku wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego organ jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania przez doręczenie urzędowego poświadczenia odbioru na wskazany przez wnoszącego adres elektroniczny.

Podanie wniesione przez pełnomocnika

W przypadku gdy w imieniu strony działa pełnomocnik, obowiązany jest on przy pierwszej czynności dołączyć do akt sprawy oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat i radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Pełnomocnictwo jest skuteczne wyłącznie w sprawie, do której akt zostało złożone.

Niedołączenie pełnomocnictwa do podania sporządzonego w imieniu mocodawcy stanowi brak pisma, który może zostać usunięty w terminie 7 dni od otrzymania w tym zakresie wezwania organu. Niezadośćuczynienie wezwaniu powoduje pozostawienie podania bez rozpoznania, a sprawa nie otrzymuje dalszego biegu.

Jeśli podanie wniesiono do niewłaściwego organu

Jeżeli podanie wniesiono do organu niewłaściwego, organ ten niezwłocznie przekazuje je do organu właściwego zawiadamiając o tym wnoszącego podanie. Podanie wniesione do organu niewłaściwego przed upływem terminu uważa się za wniesione w terminie.

Jeśli podanie dotyczy kilku spraw

Jeśli podanie dotyczy kilku spraw, które podlegają załatwieniu przez różne organy, Powiatowy Inspektor rozpatruje podanie tylko w części należącej do jego właściwości. Informuje jednocześnie osobę, która wnosi podanie, że powinna złożyć dodatkowe podania do innych organów, które właściwe są do rozpatrzenia pozostałych spraw. Odrębne podanie złożone zgodnie z ww. zawiadomieniem w terminie 14 dni od doręczenia zawiadomienia uważa się za złożone w dniu wniesienia pierwszego podania.

Jeśli natomiast nie można ustalić właściwego organu, albo właściwym do rozpatrzenia sprawy jest sąd powszechny, wtedy Powiatowy Inspektor zwraca (w drodze postanowienia) podanie do wnoszącego. Na postanowienie to służy zażalenie.

Opłata skarbowa

Przy składaniu wniosku lub dokumentu często wymagana jest opłata skarbowa. Informacje na temat konieczności uiszczenia opłaty skarbowej, jej wysokości i sposobu dokonania wpłaty udzielane są przez pracowników Inspektoratu w Biurze Obsługi Klienta.

W siedzibie PINB nie można dokonać opłaty skarbowej. Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w Punktach Obsługi Bankowej Urzędu Miejskiego Wrocławia (przy pl. Nowy Targ 1-8, ul. Zapolskiej 2/4, ul. Kotlarskiej 41, al. Kromera 44) lub przelewem na konto Gminy Wrocław: PKO Bank Polski S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław.

Oryginalny dowód wpłaty lub potwierdzenie dokonania przelewu należy dołączyć do wniosku.

Jeśli natomiast nie można ustalić właściwego organu, albo właściwym do rozpatrzenia sprawy jest sąd powszechny, wtedy Powiatowy Inspektor zwraca (w drodze postanowienia) podanie do wnoszącego. Na postanowienie to służy zażalenie.

Odwołania i zażalenia

Od decyzji wydanej przez Powiatowego Inspektora można wnieść odwołanie do organu II instancji – Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania umieszczone jest każdorazowo w wydanej decyzji. Odwołanie wnosi się do organu II instancji za pośrednictwem Powiatowego Inspektora w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie. Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji, chyba że decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności lub decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy prawa. Ponadto decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, gdy jest zgodna z żądaniem wszystkich stron.

W przypadkach przewidzianych w kodeksie postępowania administracyjnego na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie. Zażalenie wnosi się do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego za pośrednictwem Powiatowego Inspektora w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Postanowienie, na które nie służy zażalenie można zaskarżyć tylko w odwołaniu od decyzji. Wniesienie zażalenia nie wstrzymuje wykonania postanowienia, jednakże Powiatowy Inspektor, może wstrzymać jego wykonanie, gdy uzna to za uzasadnione.

Platforma e-Budownictwo

Przyjmowanie dokumentów w Centrum Obsługi Mieszkańca:

poniedziałek, wtorek od 7:00 do 14:45
środa od 8:00 do 18:00
czwartek, piątek od 7:00 do 14:45
parter - wejście A

Przeglądanie akt sprawy:


jest możliwe w naszej siedzibie w Centrum Obsługi Mieszkańca (wejście A), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu.

Godziny przyjęć w sprawach skarg i wniosków:

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia: w każdą środę od 9:00 do 17:00, po uprzednim uzgodnieniu terminu w Biurze Obsługi Klienta

Kontakt

Hubska 8-16
50-502 Wrocław
Biuro Obsługi Klienta: (71) 799 68 00
fax: aktualnie brak